fredag 1 juli 2016

När highlightern ligger utsmetad på kudden.

Hejsan! Ni (ungdomar/unga vuxna/barn som lever i SoMe-bubblan och identifierar sej som kvinna) vet att nutiden skönhetstrend eller som vi nuförtiden säger - goals - är att ha en flawless bas när en  sminkar sej. Vi ser youtubevideon som alla handlar highlighters och contoring. Ingen gör reviews om mascara eller kajalpennor längre.


Så en dag när jag kände att en liten kreativ fis var på gång så bestämde jag mej att knäppa några (läs: åtminstone 150) bilder av mitt ansikte och mitt nytonade hår. Jag hade varken pinat finnar, noppat ögonbryn, sminkat mej eller tagit bort gårdagens sminkrester. Så jag kände att det kunde vara hälsosamt att se, med lite mer objektiva ögon på mej själv. Hur ser jag ut? Hur ser jag ut utan flawless hy, markerade ögonbryn och mitt inövade kameraleende?


Och folk fnyser åt alla vi som hejvilt knäpper självisar (creds till Linnea som myntade den bästa variationen av selfie hittills) överallt, kolla nu vilken utmärkt terapisession jag gav mej själv en mulen torsdag.


Min ögonfärg växlar väldigt mycket beroende på vilka färger som finns nära ansiktet. Så när jag insåg att de nuförtiden är ständigt blåa p.g.a det blåa partiet i mitt hår blev jag allt annat än besviken. Är det någon annan som märkt av det mystiska fenomen att ögonfärgen uppfattas som olika färger beroende på ljus, hårfärg och plagg?




4 kommentarer :

  1. Underbart med rå, riktig blick!
    Färger omkring påverkar nog starkt ögonfärgen, har själv gröna ögon, och har märkt att mina gula tapeter självfallet höjer det bruntonade och mina gröna eller blå tar fram turkosa, grå och blå toner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack för den lilla färgkartan. Kan komma till användning i framtiden :)

      Radera
  2. Nämen! Hihi, nu blev jag smickrad och ärad.

    Snygga bilder ju. Och håller med Dizi här ovanför, rå och riktig blick är precis mitt i prick.

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar