tisdag 7 juni 2016

Flytande personligheter.

"Är du säker på att du upplever dej själv på samma sätt som de runt om dej gör?"

Frågan blev ställd till mej när jag påstod att jag är en blyg person men sällskapet höll inte med. I det sammanhanget var jag den kanske mest utåtriktade/minst blyga (känns inte klumpig att uttrycka det så, men ni förstår vad jag menar) personen. Vilket är märkligt eftersom jag tidigare ofta har varit den som står lite i skymundan och inte riktigt trivs i rampljuset.

Kan det vara så att personlighetsdrag är väldigt flytande och är helt beroende av omständigheterna? Behöver det här ens ställas som en fråga? Det är väl redan en självklarhet men jag bollar ofta med tanken om skiftande beteenden och personlighetsdrag. Eller är det gruppdynamik och olika personers uppfattning som formar detta? Hm, det känns som att det finns minst tusen olika faktorer och orsaker bakom detta. Ytterst fascinerande!

Mina tankar på det tar inte slut här och jag känner att jag måste ta en till funderare. Så vi säger, på återseende!


Redan Villa-Lina och Firar-Lina känns ju lite som två olika väsen. Eller kanske de bara går på två olika frekvenser? Pratar jag nu om mej själv i tredje person plural?! Shit. (Ni kan också ta en sekund att bevittna min och Bellas synkroniserade benposing. Båda bilderna är från min Insta.)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar