tisdag 3 maj 2016

Blått hårsvall, vapp och 20 år.

HEJ! Min glädje berättigar användningen av versaler, tycker jag. Saker händer, vädret vänder till det bättre, terminen är slut och allt är underbart. Så här får ni en update av läget, också kallat livet. Folks, de e gött nu!

Blev det för glättigt nu, va? Nå, let's get to it.


Titta! Hur coolt är inte blått-rött kombinationen? Jag hade lovat ut mitt huvud som hårmodell vid Hairhouse i Gamla Vasa. När "bossen" hade gett utlåtande om mitt hårs öde blev jag lite besviken. Jag hade ju hoppas på att de skulle klippa av hälften och färga det i alla världens färger. Men efter hela proceduren var jag supernöjd! Jag har verkligen att tacka Sara, hon ser alltid till att kalufsen är flawless när jag spatserar ut ur salongen, tack!

Bilden till vänster är Jennies, hon längst fram, hej Jennie!

Vapp! Åbovapp! Min fucking 20årsdag! Det var mest: skål, dans, sång, vårskrik och skratt. Ni hör ju hur överlykligt glad jag har varit den senaste tiden. Dagen efter kändes det som om jag åldrats minst 10 år över en natt. Men det var väl mest skumppas förtjänst. hehe.


Påväg till kvällsfesten tvingade jag the squad att ta den klassiska "hoppa och gör krejsiga poser"-bilden. Sagt och gjort, dagen efter hittade jag minst 20 bilder av detta ögonblick. Underbart, har jag sagt att det var ett lyckat dygn ännu? Nä?

Nu är det en ny vecka och jag har redan bränt min arm i vårsolen och avverkat mååånga kilometer på longboarden. Nästa äventyr bär av till Ruissalo, imorgon, i plus 20 grader, solsken, på cykel. Jaaaaaaaa, säger jag bara.

Ja, och nu när jag har gjort er sällskap på de dödligas sida (+20 människor) så införskaffade jag en cykelhjälm. Det om något är ~*ansvarsfullt*~ fastän jag kände mej som en stor tönt. Helt "vuxen" är jag ju ändå inte, (verkligen inte!)

Det var den updaten, tack för mej, häjtå!



1 kommentar :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar