onsdag 13 april 2016

Prettopoesi på film.

What is up? Hur är det med er? Allt bra? Men snälla svara inte, det är bara kallprat och ingen bryr sej egentligen. Men ska jag nämna några andra självklara utsagor? De e vårsol, de e gult och gröna knoppar (förstod någon allusionen av Guld och gröna skogar ..?). De e april och snart är jag ett år äldre. De e onsdag och snart torsdag. De e onsdag och tre dagar sen jag glömde att raka mina armhålor. Mysigt.

Men hej, anledningen till detta inlägg är en grej som onekligen känns jävligt, pretto. Men äh, vem bryr sej.

Min ämnesförening, Östsvea, firade 40-årsjubileum. Jag blev ombedd att skriva en dikt. Jag fick fnatt och försökte mej på någonslags estradpoesi. Ännu mera fnatt fick jag kl: 05:00 när jag kom hem från efterfesten och tyckte att det var en bra idé att filma in dikten. I mitt nattlinne, i min säng, mellan mina smörgåstuggor, klockan 05, i min champangedimma. Jag är fortfarande osäker på om allmänheten verkligen behöver se detta. Men när gör jag igenomtänkta beslut? Näe, inte så ofta. Som bakgrundsinfo kan jag säga att dikten alltså handlar om svenska språkets ämnesförening och svenskfinland. Varsågoda!



Nu skäms jag för mycket för att fortsätta inlägget som om ingenting har hänt. Så, hejtå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar