tisdag 26 april 2016

Kylie Jenner på en lama - det som vi inte visar upp

Hej internet! Jag känner att bloggvärlden står stilla och att det är brist på nya samtalsämnen. Det står så still att vi fyller i en lista om alla gamla ämnen, för att det inte finns något nytt att skriva om. Oh well, inte är jag själv bättre så jag tänkte säga något om det gamla.

Jag var, som resten av de österbottniska bloggarna, på förläsningen med Underbara Clara och Annakarin. De pratade om bloggen som ett vektyg och nämnde såklart den klassiska diskussionen privat vs. personligt, eller privat vs. offentligt.

I början av min lilla bloggkarriär äääälskade jag att posta bilder i formatet "instagram vs. verklighet". Det kan ju inte finnas något mer underhållande att se den ingrodda ketchupen som gömmer sej i alla hörn av ett välspacklat yttre. Ungefär så här kan det ju se ut:


Här syns inte några ketchupfläckar men det är ett bevis på att alla är fula, och snygga, beroende på tusen olika faktorer. Och hur mycket mer underhållande är inte bilden till höger egentligen?! "Inspiration", "Motivation" och "en fröjd för ögat" är väl trevligt, men en riktigt råful bild kan förgylla ens dag på ett helt annat sätt, right?

Men det jag vill säga är väl att fast en försöker hålla en "verklighetstrogen" ton och bild på bloggen så lyckas en ju inte, jag kommer inte ens nära. Bloggen är ju till en skratträtande stor del vinklad, manipulerad, redigerad och filtrerad. När skulle jag egentligen våga skriva om den gången en blodig snorkråka dinglade i min näsa och jag bestämde att lägga den på en vägg i ett provrum? När (förutom nudå, hehe)?! Jamen ni fattar, det finns otroligt mycket intressant, pinsamt, spännande och komiskt material som omvärlden aldrig kommer att ta del av. Det är ju synd, så jag bestämde mej för att göra någonslags uppläsning av detta.

Jag döpte den till Kylie Jenner på en lama. Den innehåller: Kylie Jenner, en lama, en vulva, Awkward och skit. Enjoy!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar