onsdag 6 april 2016

En dag i lifvet.

Hej på er! Hej bloggen! Jag har saknat dej, long time no see.

Eftersom bloggen är en slags virituell dagbok/reflektion av min verklighet så tänkte jag göra ett "en bild i timmen"-inlägg. As one (blogger) does. Så denna gråa onsdag har jag gjort mitt bästa för att dokumentera min vardag här i Åbo.

 07:00 Klockan ringer och livslusten är ganska låg. Varför är det alltid så himla skönt under täcket just när en måste stiga upp? Varför?!


08:00 Jag slänger i mej diverse pillergrejer och packar för den första träningen på fem (!) veckor (!) Varje gång är jag lika förvånad att jag faktiskt blir frisk. Tänk, ibland får jag vara helt (!) frisk (!)


10:00 Vi har avklarat ett svettigt gympass och jag tvingar Jennie och Karolina att synas i bild. Hehe.


12:00 Försöker studera flitigt, men ögonen rullar mest i kors. Och ja, Bepanthen är det bästa läppbalsamet.


14:00 Tar en "välförtjänt" kaffepaus framför ett avsnitt Friends. Mugg-creds till Clara Henry som har designat min favoritkopp.


16:00 Äter goda saker. Kikärter, cous-cous, majs, grynost och andra grönsaksgrejer. Gjorde enligt metoden "släng random ätbara saker på en tallrik och njut". 10/10 majskorn.


17:00 Står och jobbar en stund och passar på att beundra min nya Melissa Horn-poster. Typiskt att reflektionen skulle förstöra min photoshoot. Gaah window, stop bothering me already.


18:00 Har en på liv-och-död-lazertagmatch med FSLF - ämneslärarna. Om ni inte redan har prövat detta, så ska ni boka en tid nu! (funderar starkt på att fira min nästa födelsedag här, i 100% barnkalasanda, heh ...)


19:00 Vi gick svettiga och rödflammiga till Lidl. Jag köpte en ny tandborste för att markera den funna friskheten.


20:00 och framåt. Spenderar kvällen stirrandes framför datorskärmen. Ogjorda uppgifter ska bli gjorda. "Kämpa på Lina, heja heja!" Tack för att ni (eller jag som skriver i tredje person) peppar mej!

Det var den dagen, jag lovar att återgå till det sedvanliga navelskåderiet inom kort. Häjtå.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar