måndag 21 mars 2016

Livet är en fest.

Eftersom en bild säger mer än tusen ord och jag har noll tid att skriva intressanta, halvfjantiga inlägg så får ni en drös med bilder i kategorin "vad har Lina gjort under helgerna som gått?". Dessutom har jag slutat shamea vardagsbloggar, så det här är väl ett försök att trycka in ett hederligt vardagsinlägg.

Låt om oss börja tre (?) helgar tillbaka. Då var det Melissa Horn keikka i Vasa och jag och Bella var hyperexalterade. Vi fick asbra sittplatser, tårarna rann hysteriskt och gåshuden var konstant. 5/5 halvnoter på den upplevelsen. Efteråt festade vi med nya bekantskaper, blev fnittriga och fulla, men när händer nu inte det va?


Helgen efter bar det av till nordligare breddgrader, nämligen Ruka. Solsken, pudersnö och sjuka ben. Vi levde enligt skidsemesterns traditionella motto: en minttukakao i backen, en öl till maten och vin framför kvällsbrasan. Finns det en mera finländsk vintersemester än det? Näe.


Förra helgen kunde väl ingen missa att det var Pampasnationaldag? Dessa två bilder är enda bevisen på att helgen faktiskt existerat. Peppad var jag, shitfaced blev jag, trött är jag idag. Jag kommer dock aldrig att bli en av dem som överlever en fylla som varar i åtminstone tre dygn. "Hur i helvete klarar folk av detta?!" tänkte jag medan jag återhämtade mej under filten med en Tove Jansson bok i handen.  


Summa summarum, jag har haft väldigt spännande och händelserika helger. Vi finnar super alldeles för mycket. Jag har verkligen 0% viinapää. Mina vänner är bäst, men livet kan inte alltid vara en fest (framkrystat rim ... )

Nu måste jag sluta undvika alla kilometerlånga uppgifter som ännu är ogjorda and get back to business. Häjtå.

(Bildcred till Bella, Jennie, Cindy, mamma och Benjamin.)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar