torsdag 18 februari 2016

Listar mitt liv.

Glad torsdag på er!
Här sitter jag i ett tåg och stressar. Helt i onödan. En skulle kunna säga att allt är som vanligt då. På tal om tåg, så njuter jag något enormt av att åka tåg. Det är skönt, förutsatt att en sitter i rätt riktning. Än en gång har jag lyckats boka en plats som är vänd med ryggen "åt fel håll", åksjukan hånskrattade i samma sekund som jag insåg att jag valt fel plast, igen.

Annars då? Jag känner att jag måste fylla ut bloggen med lite gladare och alldagligare inlägg efter förra raseriet. Jag ber om ursäkt för mitt beteende. Eller ja, nä.

~*Listan över saker som har hänt i Linas liv*~


  • Jag gick och engagerade mej, likt en äkta "duktiga flickan". Mittiallt kan jag titulera mej som Östsveas ordförande 2016 och FLSF - ämneslärares viceordförande/ to be ordförande. Jag tackar, jag tackar. Det här är kanske en av de 100 faktorer som retar min stressnerv, men whatever. Det är ju så himla kul! Föreningslivet bjuder ju på allt det jag tycker om. Keativitet, samarbete, organisering, planering osv. wop wop.
  • Jag skrev årets två första krönikor. Här och här. En av dem angående min konstanta sommarjobbspanik. Once again, any takers?? Snälla ge mej ett jobb.
  • Jag åkte ner till huvudstaden för att gå på inflyttningsfest. Hos Bella. I vanlig ordning catchade vi up om alla större och mindre livskriser. Och spelade såklart in ett nytt podavsnitt, här. I helg får jag träffa henne igen, min one and only partner in crime-queen.
  • Jag blev lakto-ovo-vegetarian och min kropp har aldrig mått bättre. Svulnad och vätska rann av mej i ett enda fjong. Om jag saknar köttet? Nej, inte ett dugg.
  • Där emellan rullar vardagen förbli i form av: föreläsningar, läxor, lunchdejter, kaffehäng, träningar, möten, TV-tittande, squadhäng och de där förbannade diskandet och bykandet. Ja, he va he.
En är ju verkligen inte en fullständig bloggare om ett inlägg inte innehåller bilder (se sarkasmen). Så här får ni något att vila ögonen på.

Ett praktexempel på vad jag underhåller mina vänner (mest mej själv..?) med en vanlig måndagkväll.

Tack och hej!

1 kommentar :

  1. Vätska i kroppen är ju för övrigt riktigt hälsosamt, även om det inte ser så snyggt ut att vara "svullen". Kroppen lagrar och cirkulerar energi mha vatten. Mer vatten, mer ork.

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar