måndag 1 februari 2016

Bollaverk och bröst löser alla problem (?)

Tjenixen! (frågade efter råd på roliga hälsningsfraser, fick fina förslag, tack Ronja)
Jag lyssnade på Fredrikas måndag suger på X3M imorse och wow vad tillfredsställande det var. Jag flinade stort innanför halsduken när Fredrikas panikartade skrik och hyperventilation ljöd i mina lurar. Nu vet jag inte om jag bör vara orolig över mina psykopatiska/sociopatiska vibbar ... Jag tröstar mej med att Janne också skrattade. Kanske han och jag ses på någon isolerad avdelning om några år, vem vet ... Heh ...

Men över till det jag tänkte förmedla er denna måndag. En fin liten lista över, tja, måndagssaker. De som följt den här bloggen en stund vet att jag älskar listor och det var alltför länge sen jag gjorde en. Så nu kör vi:

  • Städmåndag. Ja, det är väldigt smart att städa på en måndag eftersom alla vet att ju längre in i veckan en kommer desto tröttare och mer stressad blir en. Därför är det skönt att ha de fint och rent där hemma reda i början av veckan. Happy home, happy heart. Nä lol, inga pinterest-quotes är välkomna här! (egentligen städar jag inte heller på måndagar, eller någon dag i veckan, högst en gång på två veckor, vägra housewife-to-dos!)

  • Klä dej bekvämt. Det finns inget mer irriterande än illasittande kläder, på en måndag. Dum nog som jag var imorse tog jag en bröst-skjorta. Ni vet en skjorta som passar perfekt allstans  (nu inser jag att allstans inte ens är ett riktigt ord?!) förutom runt brösten. Alla större varumärken verkar tro att alla kvinnor går runt med A-kupor, gaah... Mitt lifehack är således att haka fast en säkerhetsnål i gluggen som uppstår skjortan, det lindrar blottandet av bröst. För vad är värre än 1/16 av ett bröst, i allmänheten!?!?!?! (free the nipple osv.)

  • Ett annat tips för att lätta upp den tryckande måndagsstämningen är att ta en tur runt huset/lägenheten och galen-dansa. Lägg på en bra/dålig/känslosam/peppig låt och go crazy. Det är som att dra ur stressproppen eller att bli av med all överloppsenergi. Jag valde självfallet Adeles Hello och bräkte på medan mina ~*fitness-protein-banan-instagram-plättar*~ stektes.

  • Vi vet alla att måndagen är den bästa dagen i veckan. MEN ifall inga av dessa tips hjälper er har jag ett sista äss i rockärmen. Se och lär av bildsekvensen nedan.




En hederlig bulle kan lösa de flesta storartade problem. Se bara på blodsockret som steg rekordsnabbt mellan bild 1 och 4, now that's amazing. Kanske SSS-kaffebordet är för tomt. Kanske regeringen behöver lite mera bollaverk för att få jobbet gjort? Hur som helst, om du vill se mer halvtöntiga bilder på min dubbelhaka i diverse liggande positioner ska du följa mej på snapchat: liinahassel.

Häjtå, å glad månda!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar