onsdag 13 januari 2016

Spräkäblåa brillor, tack!

Hejsan på dejsan! Jag tänkte bara kika in för att berätta om en trevlig händelse. Nämligen, jag har gått och köpt nya brillor, titta va fina. Eller hur, jag vet, de är ju dösnygga!

 
En viss har-stenkoll-på-allt-människa, aka. mamma, påminde mej om att jag inte har besökt optikern på länge. En borde ju göra det en gång per år, men vem gör nu det, egentligen? Nå, jag traskade iväg till Spacsavers och blev stirrad i mina ögonbottnar och andra mystiska saker som optiker gör. Sedan frågade en dam hurudana glasögon jag hade tänkt mej. "Jag vill ha blåa brillor. Riktigt spräkäblåa!" 3 minuter senare var jag många pengar fattigare och två par blå glasögon rikare. Score!
 
 
Egentligen ser ju de resterande 30 bilderna ut såhär. Vad gör en inte för att undvika måsten?
 
Point 1: Jag måste ju påpeka att de vanliga brillorna inte är sådär mörkblåa som på bilden. Det var bara svårt att fånga färgen en nattsvart eftermiddag som denna.
Point 2: "Två till priset av ett" måste ju vara det bästa vid glasögonsköp. Gratis är gott, heja Specsavers!
Point 3: Ylletröjan fick jag av mommo under julhelgen. Den är några decennier gammal och hejmlaga. Har bärt den non-stop, den borde tvättas vid det här laget. Men den har liksom blivit en förlängning av mej. Jag kan nu avslöja att min största kärlek är en oversize ylletröja. Najs.


4 kommentarer :

  1. Alltså den där tröjan har tillhört mig i en svunnen tid! Vassego bara. 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen sidu bara, den får tydligen serva många generationer :D

      Radera
  2. Wowowow vilken pingla! (ylletröjor e bäst. Föredrar dem långa, för då behöver man int ha byxor. YAHSS)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst e di! Vem behöver byxor när en har ylletröjor?!

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar