söndag 3 januari 2016

Det prasslar i buskarna.

Tjolahejsan! Jag fick en sån grym blogglust tidigare idag. Tänkte skriva om likheten mellan kvinno- och karatidningshyllan som jag inspekterade vid Prisma idag. Men hör och häpna, dagens nyaste, mest klickade blogg dök upp. Ur intet, med ett brak. Tizzeltazzel är namnet. Och wow, min skvallernerv satte igång med det samma. Inte nog med att jag just sett alla Gossip Girl säsonger på en oroväckande kort tid. Jag har drömt flera nätter i sträck om Upper East Side, scheming, GG och jävligt snygga kläder.

Men hohho, om en är en normal, snäll människa ska en förstås fördömma denna skvallerbytte-blogg direkt på momangen. Synd att beskrivningen inte passar mej. Höhö. Tizzeltazzel, I'm a big fan.

Dock gjorde detta nya fenomen att jag inte längre kände för att blogga om normativa tidningshyllor och annat feministiskt punktknulleri. Det får vi ta en annan gång, när tisslet har lagt sej. Hur länge håller hemligheten om vem som står bakom sajten? Hur länge tar det innan någon anmäler grejen? Hur länge hålls det på en lite anständig nivå? Mitt svar: kanske några veckor, alternativt endast till nästan söndag. Ska vi slå vad?

Been bitchin' with my bitches since 2016. Detta är de enda bilderna från nyåret. Som  var en ytterst trevlig och fartfylld kväll. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar