lördag 19 december 2015

Akademiska ankdammen.

Vad jag har lärt mej i höst:

  • Det är ytterst jobbigt att flytta, börjar om och skapa en ny värld. Att starta från noll, ha ett tomt ark att fylla. Jävligt jobbigt, men ack så lärorikt.
  • Det finns inte svar på en endaste fråga inom den akademiska världen. Uttrycket: allt är relativt, har fått en helt ny innebörd i höst. Inget är skuret i sten, förutom meningen med livet, som självklart är 42.
  • Humanistiska fakulteten är typ bäst. Försök inte ens motargumentera.
  • Om en är riktigt lat så går det att värma upp kaffe i mikron. I aint even ashamed.
  • "Ångesten driver en framåt." - August, stressad skribent med deadlines flåsande i nacken.

Suddiga vimmelbilder, va e nu betär än he? Puss på er alla.

  • Mittiallt befinner jag mej i ett sammanhang där den klassiska nörden är uppsatt på en piedestal. Fint så.
  • De svårare än det verkar att ordna en sitz. Sitzar är lite överskattade, men bara lite. Kanske lagom överskattade. Faktiskt ganska mycket överskattade.
  • Av en ny kompis har jag fått inblickar i veganism och lesbianism, mycket tacksam över det. Vidgade vyer och allt sånt fint.
  • Känn alltid efter i fickan, nyckeln måste vara där. Alla gånger, alla dagar. Annars måste en ringa skamsen efter vaktmästarinnan.
  • En märker ingen skilland mellan en 25-åring och en 19-åring, skönt så. Men ibland känner jag mej liten, den lilla -96an med alla världsvana humanister.
Lycka är ändå att åka hem och reunite med min one and only queen.

  • Grupparbeten är mitt nya hatobjekt. Även om jag tycker om att agera koordination och delegera uppgifter, men det kräver så helsikes mycket energi och tid. Lina Diktatorn Hassel, här hej!
  • Alla kan mycket mer än de tror. Alla är så duktiga, så.
  • Det finns inget strössel på Lidl.

Gillar de här raderna extremt mycket. Smart sagt Adams, smart sagt.


1 kommentar :

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar