torsdag 19 november 2015

Mingeldrottningen..?

Trevlig onsdag (edit: torsdag...) allesamman! Jag ska snart hoppa på cykeln och påbörja den helvetiska cykelturen till tågstationen. Att cykla är ju inte så farligt, MEN att cykla med en väska som är fylld med bowlingklot (så känns det åtminstone) och att trampa upp för två gigantiska backar. Nej tack, kan inte tåget köra en liten omväg via Tavastgatan, snälla?

Vart är jag påväg? Jo, jag ska ut i världen, till ändstationen, solskenets land, där mina barnaben en gång sprungit. Vasa, kära Vasa. Måste upp dit, ännu en gång, för lite praktik. Och den stora bloggalan! Yay, har varit så pepp hela veckan. Mest för min dösnygga klänning, mina bekväma skor och för mitt och Bellas äventyr. It's gonna be good, it's gonna be great.

Men nu insåg jag att det inte kommer vara en underbara salsa över blommiga ängar. Det slog mej att galan även är ett ganska mingel-fokuserat event. Åh, shit. Jag som inteär en väldigt mingelvänlig person... Prata, med främlingar? Vad ska en säga? Vilka samtalsämnen är lämpliga? JAG HAR INGEN JÄVLA ANING.

Som tur va har jag ju med mej ett socialt geni, Bella. I hennes sällskap brukar även mina bästa mingelsidor träda fram och vi har ofta ett jävligt smooth flow. Men in case of emergency så ska jag nu lista några samtalsämnen, vissa mer lyckade än andra:

"Vad är ditt favoritdjur? Jag tycker om daggmaskar."

"Vad känner du för Paris? Är du pro/con FB-flagg-bild?"

"Vann rätt bloggar ikväll? Vem hade finaste tacktalet?"

"Har du obekväma skor? Jag har Compeed-plåster i väskan!"

"Vilken alkoholdryck avspeglar din personlighet? Ska vi ta en skål?"

"Jag känner mej socialt handikappad. Har du någon rolig icebreaker?"

"Så hänger du med till Ollis? For old time's sake?/ Har du aldrig varit dät?/ Är du redan stammis?"

Okej, det här ser inte lovande ut för min del. Jag får ta och slipa lite på listan tills lördag. Nu väntar veckans intensivaste träningspass "Biking-to-train-total-body-extrem-power-workout-360". Häjtå.

(Bilden har verkligen ingen relevans till inlägget. Jag ville bara visa hur jobbig start på veckan jag har haft. Heja mej, jag klarade det.) Efter den här minst sagt hektiskta vecka av intensivt "forskande" och "analyserande" så känns det helt okej att sitta ner i frissastolen och bli förvandlas till en badass Queen. Vi ses i på lördag!

Update: Jag anlände till tågstationen med endast en svettig rygg, krampande axel och en huvudbonad av kaotiskt människohår. Success!


8 kommentarer :

  1. Ps. he e torsdag idag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahha, wow, tror jag just nådde höjden på tankspriddhet! #vikovill

      Radera
  2. Haha du fick ändå med mycket isbrytare. Själv har jag inte tänkt så långt som till mingel, men känner jag mig själv rätt så blir nog min isbrytate något pinsamt :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen va bra, kanske vi borde team-up och köra våra pinsamma oneliners tillsammans :D

      Radera
  3. jag har skojat med några av mina manliga vänner med att fråga dem "Nå, hur har du det med prostatan?"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, de låter som en perfekt inledning till väldigt intressanta samtalsämnen!

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar