söndag 15 november 2015

Med tiden läker alla sår?

Go'kväll! Här kommer en lista om tid eftersom listor kräver lite hjärnkapacitet. Dessutom är tid häftigt och jag tänker ofta på min lathet. Nå, över till listan.



Vad är ditt förhållande till tid?
Tiden och jag är inte precis vänner. Tiden gör mej stressad och jag är en hejare på att slösa den 'dyrbara tiden'. Å andra sidan, då jag och tiden verkligen klickar så skapar vi underverk, då brukar vi lösa världsproblem av bara farten! (Obs, att respektera utsatta tider för överenskommelser är otroligt viktigt för mej. Jag gräver en lite grav för varje person som kommer för sent, skämto sido. Eller?)

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Hmm, kanske 07:30 när jag ligger och myser under min filt. Behövliga komponenter är: kaffe, morgonmål, Vasabladet, Succémorgon och min morgonrock (vilket praktexempel på en riktigt finlandssvensk-österbottnisk stund). Då känns det som att jag har all tid i världen (eftersom mina egentliga måsten oftast börjar först kl: 10) och hela dagen ligger framför mej. Jag får rysningar bara av att tänka på min kommande morgon, som råkar vara den bästa i laget, MÅNDAG.

Vilken är det bästa veckodagen?
Ehm, som sagt, MÅNDAG.

När går tiden som snabbast?
När en är på en rikigt bra fest och en tar upp telefonen för att inse att en inte rört den på fem timmar! *Klysch-varning* Tiden går snabbt när en har roligt.

När går tiden som långsammast?
De där sista 20 minuterna före lunch och ens inälvor redan har börjat tugga på varandra av ren desperation.

Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Hm, om jag sminkar mej på en vardag så tar det kanske fem minuter. Till fest, 20 minuter. Snabbast går det när en smättar på en I-don't-give-a-fuck-face och flyger ut genom dörren. Japp, jag kan flyga.

Bilden porträtterar både min heliga morgonstund och ett sminkat *I don't give a fuck*. Alltså wow, vad lite kaffe och eyeliner kan göra åt ett ansikte.

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Om jag skulle få vara en priviligerad man, så skulle jag vilja leva i antikens Grekland. Möjligtvis under Romarrikets glansdagar. Fråga mej inte varför, jag vet inte.

Äter du fort eller sakta?
Jag äter fort, fort som attan. Jag brukar ursäkta mitt bordssällskap om de tycker att jag pratar för lite. -Ursäkta mej, men jag är upptagen med att transportera föda till mitt matsmälltningssystem.

Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Slöande, sömn, ätande, bra umgänge och 'flow-moments'.

Vad gillar du minst att lägga tid på?
STÄDNING, att vänta, på till exeplem julafton eller i matkö.

När brukar du går upp och lägga dig på vardagar?
Jag brukar somna mellan 22 och 23 på vardagar, go ahead och kalla mej mommo Lina. Vaknar gör jag oftast mellan 06 och 07, mommo Lina strikes again.

Ditt längsta förhållande?
Är inte frågan inte lite off topic?
1,5 år.


Vad är den längsta perioden du varit singel?
Lika off topic?
???

Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Läsning och musik i alla olika former.

Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Duschade.

Vad gör du om tre timmar?
Har ångest över den arbetsmängd jag INTE gjort idag.

Var ser du dig själv om tio år?Har troligtvis en ålderkris över att jag fyller 30 om fem månader.

Bonus fråga:

Lina har du reflekterat över Paris-händelsen och vad har du att säga om saken?
Jo, jag har tänkt till, om och efter. Men tyvärr kommer jag inte fram till några vettiga tankar att sätta på papper. Jag tänker inte ändra min Facebook bild, jag tänker inte posta en #prayforparis och jag tänker inte skriva en hjärtskärande liten text om mänskligheten. Detta händer varje dag och det har pågått så länge människan har levt i någonslags civilisation, det är bara att kämpa vidare.

Edit: klicka här för att lyssna på Izabellas låt dedikerad till Paris, Oh Paris.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar