torsdag 29 oktober 2015

Hänt i veckan: enhörningskiss, ultraljud och ris.

Go'kväll! Idag kör vi veckans reflektioner i väntan på del 2 av bloggboken.

Hört: Ted och Kajs podcast. Världens sämsta podd att lyssna på ever. Speciellt i det offentliga rummet eller som jag gjorde, vid gymmet. Deras annars så fagra röster blev mittiallt nästan min död. Där stod jag glatt omedvetande vid knäböjen och PAM. Där landade det första skämtet som fick mej att frusta så plötsligt och ljudligt att jag nästan tappade balansen och föll. Efter fem minuters lyssnande var jag tvungen att avsluta podden och övergå till musik. Thanks, svenskfinlands främsta humordou, thanks alot!

Sett: Fina vyer i ett nattsvart Åbo, trevligt att så många ställen är upplysta på kvällen. Har även bongat några potentiella benbrott i form av halkande människor. Death by autumn leaves, who could have known? Min lilla onda själ har fnissat hjärtligt varje gång. Har även tagit del av alldeles för många avsnitt av American horror story, rekommenderas!

Ätit: Samma, jävla, mat, hela tiden. I skolan serveras endast maträtter som innehåller ris. ris, ris, RIS. En natt drömde jag till och med om ris. Jag kommer snart att utveckla allergi för ris, eller åtminstone en risfobi. Har jag föresten nämnt ordet ris ännu, ris?

Tabbar: Försovning x1. Cyklat in i människa x1. Skapat onödig stress x100. Gått in i dörrkarm x1. Fulsjungit Adeles nya fantastiska låt Hello på offentlig plats, omedveten om min stackars publik x3.

Nu över till sanningens timme! Här är en bråkdel av sådan som jag fångar upp med min kameralins. Vissa bilder skulle annars också hamna här på bloggen medans jag helst håller en del för mej själv. Men inte idag här kommer lite ful- och finbilder.


Nödvändiga förklaringar:
1. Nej, jag är inte gravid. Jag lade upp en ultraljudsbild på kylskåpet, könskonst i köket, fint så. 
2. Jag färgade håret, därav mystiska hårbilder.
3. Jag hälsade på mitt första hem, därav kattbild, whiskers on point!
4. Min transparenta flaska synliggjorde mitt hemliga enhörningskiss!
5. Ja, jag tar pinsamma haba-bilder på gymmets toalett. Skäms lite inombords, vet dock inte varför.
6. Om en är hungrig och har bråttom till föda är det lättast att fota läxor, istället för att skriva ner dem.
7. Sist men inte minst, den finaste bron i Åbo. Känner en blandning av neon-untzuntz och fridfullt akvarium varje gång jag cyklar över den.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar