tisdag 13 oktober 2015

Galan-hysterin.

Go'kväll! Alltså kan jag snälla få kommentera Galan-hysterin för ett kort ögonblick. Tack, va bra, det behövs nämligen. WHAT IS UP!? Jag visste inte att det kunde bli så här mycket ruljans i den finlandssvenska bloggvärlden, wow imponerande. Det verkar som att alla bloggare har suttit med ett hejdundrande fantastiskt blogginlägg uppe i rockärmen och väntat på det perfekta läget. BAM! Och där körde nomineringarna igång för den finlandssvenska bloggalan igång. Några timmar senare börjar de djupa, blottande inläggen rassla in. Det ena saftigare än det andra. Kul läsning tänker jag, kul med nomineringar tänker bloggarna.

Jag är ju själv inte helt opartisk. Jag orkade ju faktiskt släpa mina fingrar och min minnesbank till bloggen dagen efter nomineringen startade. Det var som en inspirationsboost. En orsak att ens försöka skapa något. Det blev något, heja mej! (Så skulle London i Zack & Codys ljuva hotelliv hurrat, någon annan än jag som minns det programmet som om det skulle ha varit igår?!)

Det är också något annat som kliar lite inombords angående Galan, något med alla dessa bedjande inläggen snälla-nominera-mej. Något som inte står rätt till. Alla vill vinna, alla tycker att hens blogg är bäst. En måste fiska nomineringar för att komma med i omröstningen. Automatiskt blir det ju de med flest läsare som går vidare, eller hur? Så varför kan vi inte direkt ta ut de topp-tre bloggar med flest läsare i varje kategori och sedan rösta fram en vinnare? De som har flest läsare är väl ändå de som lyckats bäst med sitt "jobb/projekt"? Nu fick jag lite ångest, tänk om det finns massor av superduper bra bloggar som jag inte ens vet att existera endast för att deras marknadsföring inte har nått fram till mej? ÄÄH!

Anyway, det hela osar lite "välja lag under gymnastiken"-feelis. Men det är en tävling, och jag har alltid avskytt tävlingar av "seriösare" grad än t.ex. Alias. Dessutom vet jag att jag har så liten läsarkrets att jag inte tänker dra igång en nominera-mej-snälla-kampanj. Men om ni mot förmodan söker en kandidat till kategorin Årets personliga blogg eller Årets kreativa blogg så vet ni var jag finns. Höhö. (Japp, skamlöst fösök till nomineringsfiske trots att det ger mej lite creeps.)

Jag och Bella(som för övrigt är fotograf till den vänstra bilden) hade faktiskt tänkt gå på Galan, dels för att a) en får bära fina kläder b) det ordnas ett evenemang i Vasa, vilket händer ungerfär 1 gång/ 10 år c) vi får träffa varandra d) en får se smoking hot ut. Ja, det är en giltig orsak. Just nu sitter jag här med smör i håret, fula sockar och bultande bihålor. Not so sexy. Att vara sjuk och ligga däckad på soffan måste vara en av de sköraste tiderna för ens självförtroende och självkänsla. Bajs för bakterier och virus. Kan ni inte bara försvinna?

Kids, gå inte med bara ben i oktober. Det är inte bra för din hälsa, hälsningar snorungen till höger. 

14 kommentarer :

  1. Jag tänker kanske nämna galan på min blogg, för gillar idén :) men tänker inte skrivs rösta på mig alls , läsarna får helt själv ta tag i det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är också ett bra alternativ att inte alls styra läsarnas åsikter :)

      Radera
  2. hahahah :D Började själv fundera på varför plötsligt alla inlägg är helt jäkla fräna och annat än "idaa har ja gjort"... Jag orkar inte riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mittiallt blev alla inlägg några steg vassare och intressantare, lustigt... ;)

      Radera
  3. Haha, även fast jag är själv extremt insatt i Galan (no shit alltså) så måste jag säga att ditt sätt att skriva är ju helt fantastiskt. Blev först rädd att det här inlägget var en pik mot evenemanget, tills jag läste vidare och sedan kom även din humor emot. Haha, alltså en stor high five till dig, och så hoppas jag vi ses i Vasa i november (om inte i Åbo före de då, hehe)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, nu är det ju ett måste att gå på galan efter all denna uppståndelse. Ni har verkligen gjort ett fantastiskt jobb för att förverkliga evenemanget! Keep up the good work!

      Radera
  4. Jag lär väl inte gå vidare till nåt röstningsskede, men hej, man kan ju iallafall göra ett försök - om ens 1 person väljer att nominera mig så känns det redan kul :) Jag kommer försöka nominera lite mindre bloggar själv, eftersom jag ändå själv också huvudsakligen läser små till medelstora bloggar. Och majoriteten kommer väl ändå nominera de stora bloggarna per automatik, så jag tycker gott det kunde dyka upp lite "överraskningar" också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadå, det skulle ju såklart kännas bra att få en nominering, dock vet jag inte om alla nominerade bloggar kommer att publiceras någonstans..? Time will tell :)

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar