söndag 4 oktober 2015

Bloggbok release!

Mina hennar och hennar! Jag kläckte nyss idén om att göra en liten bloggbok. Bloggbok as in: flera inlägg som behandlar samma ämne. Alla hurrar entusiastiskt "YAY!" Jag vet att ni gjorde det, försök inte förneka era spontana känslor.

Vad ska då den här bloggboken (alltså wow vilket catchy namn, bloggboken, stolt upphovsmakare här hej) handla om. Jo, känslor, scenarion och situationer under min (majoritetens?) skolgång. Helt enkelt en reflektion över hur min världsbild har sett ut genom åren. Jag tänkte att det är bästa att skriva ner det nu, medan jag ännu har det i "färskt minne". Tänk vad bra att gräva fram när en möjligtvis ska tampas med en egen minion i samma ålder.

Tanken slog mej när jag läste Clara Henrys mensbok där hon allt som oftast refererade scenarion från hennes lågstadietid. Jag tänkte mest bara "wow, det här är guld! Jag hade glömt hur ondskefull en snorunge faktiskt är. Jag måste skriva ner mina egna berättelser. Nu!"

Det här inlägget får främst bli en slags inledning för vad som komma skall. Jag måste ha någonstans att bevara ursprungsidén ifall jag helt spårar ur och bloggar om pubertet och utfrysning hela oktober. Så här kommer en checklist, eller ett slags smakprov av min kommande bloggbok:

  • Att hata ordet "stjärnelev" och att skämmas över att vara duktig i skolan
  • Att gråta över sina magkorvar när en är 10 år
  • Tajta kompisgäng och på-liv-och-död-konflikter
  • Den fösta BH, benrakningen och mensen
  • Att vara regelrätt lydig medborgare och en kringvandrande uppslagsbok
  • Det never-ending högstadiet, kaos x10
  • Att alltid vara en iakttagare, ett gränsfall
  • Räddaren i nöden: gymnasiet
  • Att vara Bambi på hal is, igen.
Om någon av dessa punkter låter intressanta- stay tuned, to be continued, in next week's episode osv!

Tills nästa gång: Kom ihåg, illuminatis turbanbärande gröna heliga lönnmördar-ödla vakar över er, beware.

2 kommentarer :

  1. Vilken otroligt bra idé! Kommer självklart läsa dina bloggboks-avsnitt!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar