onsdag 30 september 2015

Mensspya och tankevärk?

Good evening! Lystring, lystring! Ni buggar, människor eller creeps där ute på andra sidan vattnet. Vad håller ni på med? Under de senaste veckorna har min statistik slått i taket. Va kul! tänkte jag. Men tji fick jag när spridningen visade att det berodde på en invasion från USA. Alltså what, why? Hur hittar de till min blogg och varför? Förutsatt att det är just det, människor som är orsaken bakom de höga siffrorna, vad gör ni här? Anyway, stanna om ni vill men tro inte att jag kommer att ha ordet "djävulen" i rubriken en gång till, det leder endast till kaos.

På tal om kaos. Denna vecka är fan ett enda kaos. Humörkaos. Förvirringskaos. Beslutsångestkaos. Bihålekaos. Benhårskaos. Mest vill jag bara glida ner under min fluffmjuka filt med en tékopp, en bok och en byxlös kropp. Får rysningar bara av tanken. Som tur är är detta precis vad en ska göra om en dragit på sej en förkylning. Lucky me.

Eftersom det här verkar bli en tankespya (=random inlägg där den ena tanken avlöser den andra utan direkt sammanhang) kan jag passa på att visa mina senaste inköp. Det är vad en framgångsrik blogg ska göra. Åtminstone enligt den allsmäktiga regelboken (=TheWorlWideWeb).


En ytterst suddig bild, jag skyller på det mörka Finland och min dåliga lampa. På bild från övre raden, vänster: Jag föll för lättköpt 'mindfullness', det visade sig vara en bra syssla medans en slötittar serier, rekommenderad, 8/10 nässprayar. Hörger upp: Claras bok damp ner i brevlådan idag, 60 sidor in får den 7/10 nässprayar. Vänster, nere: Min nya bibel, där svaret på alla frågor gömmer sej, 'den lilla röda', -5/10 nässprayar. Höger, nere: Föda, för att ha en blodsockernivå på 1,2 och inse att en glömt att handla suger, hårt.Vit sak ovanför banan: Sockar, för att de var fina, och vita. Varför köpte jag vita sockar?! 10/10 skitiga sockar.

Sådär ja, då var dagens dos av ett 'regelrätt' blogginlägg injicerad. Vad mer? Finlands folk sviker mej ännu ca. varannan dag. Kan alla inte bara ta och skärpa sej. Sluta leka mur. Sluta leka maskerad. Sluta leka villavslutning. Sluta vara så korkade. Tack snälla? Jag orkar inte gå runt med en hel nations samvetsklump i magen, det är fan utmattande. Nu ska jag och bibel nummer två, mens-bibeln gå till sängs. Jag kan ju alltid låtsas att samvetsklumpen är min förlorade mensvärk. Men mer om det en annan gång, good night! (*försöker integrera de amerikanska läsarna i samtalet*)

1 kommentar :

  1. Om du använder Google Analytics kan du se där ifall amerikanerna är riktiga! Bloggers statistikverktyg har ett ganska kasst botfilter. Om dom inte är riktiga borde dom inte alls synnas på Analytics. Om dom är riktiga, och om du har tur, kanske du till och med ser hur dom hittade hit!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar