söndag 6 september 2015

Livsviktig fakta.

Hur står det till? Jo, tack bra. Efter som jag har en stor passion för listor, spalter, rutnät, grafer och i princip alla olika organiserade uppställningar tänkte jag köra Linneas lista (som ca. alla andra bloggare också har publicerat i veckan, mainstreaming här hej). En lista med 20 saker ni inte visste om mej. Let's-a go!

1. I grund och botten är jag jävligt lat. Jag kan verka energisk och en "jag-utför-viktiga-ting"-person men så är icke fallet. Jag kör hårt på mina träningspass och sen kan jag ligga och jäsa i soffan i flera timmar. Jäs-tid är en obligatorisk syssla, om har jag brist på jäs-tid får jag spunk.

2. När jag för ovanlighetens skull gör någonting måste det gå snabbt. Mitt tålamod är icke-existerande. Långsamma hissar, gamla datorer och människor som går långsamt gör mej smått galen. Jag har en teori om att människor lever på olika frekvenser av tid. Men mer om det i ett annat inlägg.

3. Tapetrivning har en speciell plats i mitt hjärta. Fråga inte varför, jag är medveten om att det är en konstig syssla. Så om någon håller på att renovera och ska riva tapeter, please call me!

4. Jag har alltid tyckt att mamma är konstig som pratar/mumlar med sej själv ibland. Men nu får jag ta och svälja mina ord efter som jag själv har drabbats av samma ovana. Jag är ganska tankspridd och om jag har mycket att hålla koll på så underlättare det att upprepa "to-do's" hög för sej själv. Call me crazy, men det hjälper!

5. Jag är en tidspessimist ut i fingertopparna. Jag har i princip aldrig kommit för sent och om det har hänt har jag skämts så mycket att jag undermedvetet har förträngt händelsen. Uttrycket "i tid" betyder under alla omständigheter "5 minuter före" enligt mej.

6. Jag har en svaghet för speciella muggar. Min finaste mugg just nu är Clara Henrys "Ja, jag har mens, hurså?"-muggen. Fab as fuck.

7. Min riktiga hår färg är den traditionella nordiska "råttfärgen", någonslags brun utan pigment. Grått, som den finländska nationalsjälen.

8. Jag har precis samma resting bitch face som min pappa, and it ain't pretty. Så bli inte rädd ifall jag ser ut att mörda er vilken sekund som helst, jag är snäll, jag lovar.

9. Egentligen är jag ingen djurvän, inte heller någon barnvän. Föräldrarnas katter är ändå helt okej, mjuka och gosiga. Synd bara att de hatar mej lika mycket som de hatar främlingar.

10. Jag är ganska blyg och föredrar att umgås i små sällskap.

11. Jag har inga "favorit + objekt". Ingen favoritbok, favoritfilm eller favoritfrukt. Är detta konstigt?

12. Jag anser mej själv ha en liten släng av läs- och skrivsvårigheter. Kan ni tänka er vilken mind-blow jag fick när jag fick reda på att saftburken "Sandi" egentligen heter "Snadi"?! Detta lärde jag mej vid en ålder av 15 vårar, pinsamt.

13. Jag är lättgråtlig. Filmer, sånger, människor och fluffiga saker kittlar igång tårkanalerna rysligt lätt.

14. Min garderob består av oändligt många olika stilar. En vecka bär jag endast modern classic för att följande måndag gå all in som rockbrud. Beslutsångest much?


15. Det händer allt för ofta att jag skippar tandborstningen på kvällen och gå
r och lägger mej med tanken "Wow, vilken rebell jag är, hihi".

16. Jag har omänskligt långa ben och har inte ägt ett par tillräckligt långa byxor sen jag gick i femman. Finns det specialbutiker för dethär problemet?

17. Min värsta mardröm är att jag skulle vakna upp en dag och vara laktosintolerant. Jag. Älskar. Mjölk.

18. I smyg drömmer jag om att rädda världen. Men vem gör inte det?

19. Om jag svarar "kanske" på ett erbjudande eller en fråga betyder de i 9 fall av 10 ett "nej".

20. Jag har ett födelsemärke som ser ut som en tragus piercing. Jag tycker om den och hoppas att det förblir friskt och fint.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar