tisdag 4 augusti 2015

Snor, glass och pity points.

När en är sjuk kan en resonera på följande sätt:

Pros:
  • En får äta glass i stora lass, speciellt när en har ont i halsen. Glass efter lunch, glass efter middag och glass till kaffet, för att why not? Writer's note: En kan också pröva nya smörgåsar, te.x. majones+tomat+rostade kikärter, knackkorv+senap+gurka och melon+ost+timjan. Alla tre varianter fick 5/5 tuggor.
  • En får vara sjukskriven från jobbet, detta innebär en arbetsdag närmare semester, hurray! Writer's note: Dethär innebär att jag endast har fyra skift kvar, lyckan är total!
  • En behöver inte duscha, inte klä på sej normala kläder och inte stiga upp ur sängen. Latmaskens dröm ju! Writer's note: Nu har jag nästintill nackspärr av allt latade i soffan, sängen och balkongsgolvet. Aj.
  • Om en har tillgång till andra personer så kan en bli uppassad om en frågar snällt. -Kan jag få näsdukar och en tékopp, snälla du? Writer's note: Här lyckades jag inte så värst bra, det var jag som fixade ihop världens godaste vegan middag. Var är mitt té? 
  • Om en inte är döende så kan en underhålla sej med att sådan en annars inte hinner med. Gitarrer, böcker, filmer, väggstirrande osv. Writer's note: En får trötta och sjuka fingerspetsar av för mycket gitarrspelande, använd handkräm efteråt.
Cons: 
  • Det blir sommaren enda heta dag och en måste sitta inomhus, ensam, under en filt. Not cool moder nature, not cool. Writer's note: 25 grader ute och solsken, 25 fucking grader!
  • Efter som det är bra väder infaller årets bästa terasskväll när du sitter inne. Inne i fängelset av snor och frossa. Mmmmje, det är synd om mej. Writer's note: Alla ni som sitter på Strampen, drick lite sangria för min del också, visst?
  • En får överväldigande idéer om allt som en kan komma på. Här ska det målas, shoppas, tränas, longboardas och festas. Besvikelsen är enorm när allt en orkar göra är att sörpla lite soppa. Writer's note: Nätshoppa och ät lite glass, det lättar på rastlösheten för en stund.
  • Väntan på att bli frisk verkar aldrig ta slut. Kämpa kroppen, kämpa! Dö bakterier, dö! Writer's note: Smaka på alla naturkost och hambalabamba som du hittar i medicinskåpet och poängsätt dem efter antal kväljningar. Dagens vinnare: Echinaforce 5/5.
 Dagens känsla fångad i en bild. Trött, uppgiven och ignorerad av kattdjuret.
En ThrowbackTuesday till sommaren första ljumma dag och en spontan fotoskjut med Bella. Fint var det. Nu ska jag sova mej till friskheten och be till icke-gudarna att vädret håller i sej. Icke-amen. Häjtå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar