lördag 8 augusti 2015

May I present to you: största yolo-klyschan någonsin.

Hallåja! Denna lilla berättelse tycker jag behöver ett helt eget inlägg. Betydelsen är så on point att jag får magpirr varje gång jag tänker på detta fenomen. Min inre perfektionist och OCD är så stolt över mej och Bella som har löst den stor gåtan. Meningen med livet, livets innersta beståndsdel, eller något ditåt.

Det som jag vill presentera för er är följande:

Låt mej klargöra bilden för er som inte förstår hur glasklart det än är. Till vänster: händerna som är fint ihopknäppta, fingrar som omsluter den ena efter den andra symboliserar händelser i ens liv när det går bra. Allt klickar, livet leker, inga problem. Hakuna matata, titta vad glad hon är osv. Till höger: Udda händer med fingrar som inte är skapta för varandra, de krockar, trängs för att ta plats. Detta är händelser i våra (mitt and my friend Bellas liv) just nu. Inget är rätt, att känns jobbigt, kaotiskt och väldigt förvirrande.

Vår räddning: -Fuck it, skit i allt. Vi flyttar om en vecka, nu ska vi fan dra genom stan, göra allt vi aldrig vågat, live:a en riktig west coast orkan! Jag älskar detta tankesätt, tänk att få chansen att bara suga ut allt det sista Vasa har att erbjuda och sedan fly landet (ja, Vasa känns som en egen liten stat i det övriga Finland).

Idag var min sista arbetsdag(!) så nu, en vecka framåt ska jag gör allt, allt en bara hinner med på de följande 168 timmarna. Dethär löftet kräver en bucketlist, so let's go:

1. Longboarda skiten ur dessa gator, länge, mycket och sent i sommarmörkret.
2. Säga farväl till Bella som flyr landet redan på tisdag. Fuck my life. Vad ska jag ta mej till utan dej?!
3. Vara spontan och bli världens lyckligaste kvinna på tisdag. *Hemligt projekt*
4. Gå på Meillä on unelma- Vasa, föratt jag har vett i hovo, sådeså.
5. Ha en sista regelrätt klassfest, försök att inte gråta till allt för många fina hejdå-tal.
6. Besök the one and only, Ollis en sista gång innan jag förvandlas till *tillfällig besökare*.
7. Träffa nya människor som för mej ännu är okända vasabor.
8. Simma, äta bollaglass (aka. torgglass), hänga vid faros/strampen/little pub.
9. Träffa så många nära och kära jag bara hinner med. Säga hemska hejdå:n.
10. Öppen punkt, något episkt, uppdatering följer.

Att skriva ner kommande vecka gjorde mej bara sentimental. Fuck. Känslora "jess-jag-slipper-härifrån!" och "nej-jag-vill-inte-bort" åker i en allt intensivare berg-och-dalbana för varje dag som går. Spännande tider, spännande tider. Häjtå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar