söndag 16 augusti 2015

Bucketlist recap.

1. Longboarda skiten ur dessa gator, länge, mycket och sent i sommarmörkret.
Resultat: Mission complete, min höger vrist dunkar av smärta och mitt vänstra lår är nu 20% muskulösare än det högra. No regrets, longboarding är livet. Inte över en viss promillehalt tho, kids, don't drink and roll.

2. Säga farväl till Bella som flyr landet redan på tisdag. Fuck my life. Vad ska jag ta mej till utan dej?!
Resultat: Jag fick skvallra om helgens eskapader, kramas hejdå och lova en träff inom snar framtid, redan samma vecka. Jag kommer alltså att överleva ännu ett tag.

3. Vara spontan och bli världens lyckligaste kvinna på tisdag. *Hemligt projekt*
Reslutat: Se förra inlägget. Två och en halv timme av smärta och voilá!

4. Gå på Meillä on unelma- Vasa, föratt jag har vett i hovo, sådeså.
Resultat: Jag och min krabbis-aura masade oss upp ur sängen och cyklade iväg. Sträckan Vöråstan-Sandö har aldrig varit längre.

5. Ha en sista regelrätt klassfest, försök att inte gråta till allt för många fina hejdå-tal.
Resultat: En fest som verkligen stod för ordet, fest. Inga hejdå-tal dock, bara glada miner hela kvällen och natten. Mina vänner är heltklart bättre än dina!

Ett kärt återseende av den ryska jazzsolisten Svetlana aka. mitt selfie-alterego. Hejhej!

6. Besök the one and only, Ollis en sista gång innan jag förvandlas till *tillfällig besökare*.
Resultat: Ollislördag och ollistisdag, check!

7. Träffa nya människor som för mej ännu är okända vasabor.
Resultat: Smått kallprat med en öl i handen med Vasabor, Åbobor och allt där imellan.
8. Simma, äta bollaglass (aka. torgglass), hänga vid faros/strampen/little pub.
Resultat: Simmade i monttuna och Paradise, check. Åt en svindyr torgglass, check. Besökte Strampen, check.

9. Träffa så många nära och kära jag bara hinner med. Säga hemska hejdå:n.
Resultat: Träffade alla nära och kära. Men det blev mest lättsamma och hoppfulla hejdå, "vi ses snart..!"

10. Öppen punkt, något episkt, uppdatering följer.
Resultat: Deltog även i Turku Pride, festligt värre. Love, peace and pride!

Hänt i veckan, uppifrån vänster: 1) glittrande pridemänniskor 2) sneakpeak på en av mina favoritprylar här i mitt nya hem 3) jag har förlängt min undercut, nu går den runt hela huvudet, say whaat? 4) en av alla de tusen färgbågsassecoarer som gled omkring i stan, pridenaglar!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar