måndag 13 juli 2015

Att göra eller inte göra.

Go' kväll! Eftersom jag tänkt skriva ner en liten novell här idag men inte hunnit (se orsaker/bortförklaringar nedan) så tänkte jag hänga på HEJ BLEKKs livsuppdatering. En har ju inte tid eller tankekraft att göra annat, dessutom får en lite klarthet på självaste *LiFvEt*.

Har ni någongång flyttat? Om ja, så vet ni hur kaotiskt detta livsbyte är. Om nej, så ska ni föreställa er 100% kaos + 43% förvirrig, och där har ni det. Guess what? Vi håller på att flytta till två ställen. Två flyttar, på samma gång. Hjölp me. Jag ska till Åbo i augusti (ja, jag fick studieplats!!! Jag ska läsa svenska!!!! Jag ska bli lärare!!!!) och resten av min familj ska flytta in till stan. Förvirringen är ultimat. Hela saken gör mej helt förlamad, jag har försökt att slipa och måla en köksstol i två veckor, den är ännu inte färdig. Jävla sandpapper, jävla stol.

Att jobba hela sommaren är lite påfrestande. Mycket jobb, inget sim. Mycket pengar, lite terrasshäng. Mycket stress, lite slapp. Den tid som lämnar över på dygnet efter detta samhälleliga påhitt, *arbete*, så skulle jag vilja 1. sova 2. träna 3. leva livet 4. måla stolen 5. läsa böcker osv. i all oändlighet.

När jag för en gångs skull sysslar med denna själssmörjande aktivitet, insupa livet, slår det mej plötsligt: -Shit! Det är måndag morgon, det är då jag brukar skriva veckans krönika. Jag är inte hemma med min dator och jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Ojsan, någon har visst seglat iväg lite för långt bort från alla måsten och göranden...

Men hej, det är okej. Det visade sej att en orkar bocka av to do:sen i mycket snabbare takt om en vilat lite. Denna afton har jag både skrivit krönika och bloggat om... någonting... åtminstone. Dendär never ending lacken ska minsann bort slipas imorgon också. Jag lovar.

Göra, göra, göra. Leva, leva, leva.

Exempel leva: terapeutiskt longbordande.
Exempel göra: köpa dösnygga halsband.

2 kommentarer :

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar