söndag 7 juni 2015

Smutsiga trosor på Instagram?

Hanna Persson, du gjorde det igen. Brutalt ärlig och härligt äcklig. För att ta del av mästerverket klicka här, nu.

Persson, mera känd som HanaPee, lyfter fram historier om tånaglar, bajs i duschen och smutsiga trosor på soffan. Och jag faller platt. Äntligen, äntligen tar någon upp kampen mot den perfekta, rena Instagram-idyllen. Tjejer som dagarna i ända bläddrar genom felfria flöden behöver inte längre skämmas över flåttigt hår, valkar under BH:n och svettfläckar. Ett klick och alla kan ösa ur sej sina bajs-historier, för alla som vill veta, HanaPee vill veta, hon vill hylla dem.

Jag själv är heller ingen hygienfreak. Duscha varje morgon? Tvätta håret varje dag? Skölja tomater? Va, gör folk sådant?! Jaha, inte jag.I vanliga fall är det såklart inget jag vill stoltsera med heller. Egenskapen hör ju hemma hos någon annan. På en sådan som lekte med bilar och fick smutsiga knän när hen var liten. Inte jag. Jo förlåt, det finns en situation när jag får berätta om mina skitiga, håriga ben. När jag vill profilera mej som en 'cool girl', som trivs i pojkgänget, då en är en häftig flicka. Inte en sån som bara skvallrar och fnittrar. Då blir en omtyckt, imitationen av 'pojkflickan' är omtyckt. Inte originalet, inte den fnittrande sanningen.

Nog flummat, över till klarspråk. Jag ska posta mera fulbilder, och sluta gömma smöret på hjässan och sluta agera cool girl. Jag fnittrar mest och bäst när jag vill.

Praktexempel på Instagram-vänliga bilder vs. The Beautiful Truth:

Den högra spalten är ju mycket mer underhållande än de välpolerade, redigerade bilderna. Och ja, jag tog studenten. Och ja, man kan ha collagebyxor och klänning, det kommer bli sommaren hetaste modetrend, jag lovar.

1 kommentar :

  1. Kloka funderingar än en gång! Å holy moly va snygg studentklänning du hadd!!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar