onsdag 24 juni 2015

Hälsokonstapel Benhår.

Moikkelis poikkelis! När hjärnan tycker att tomatoes=potatoes är helt korrekt vet en att en har fått allt för mycket jobb och allt för lite Netflix. Att göra, göra, göra är banne mig utmattande. Någon frivillig själ som vill röva bort mej på en resa till kuddarnas land? Ingår x-antal timmar av massage till ljudet av porlande vatten? (Endast en hjärnförstoppning kan skapa inlednings orden "moikkelis poikkelis". förlåt mej.)

Så vad skulle då detta hjärnmos kunna framställa en kväll som denna? Inte mycket, men här kommer några funderingar jag har burit på.

Midsommarhelgen var så lyckad och underbar att vågen skrek +3 kg på måndagen. Min inre hälsopolis (alla bär på en sådan, tro mej) hötte argt med näven. -Vart har du förkastat självdiciplinen?! Istället för att lyssna och snällt lyda denna stränga konstapel grävde jag efter mitt förnuft. Slutsatsen blev att en inte ska behöva bry sej i en siffra på vågen efter som bicepsen äntligen börjar bulla upp sej och att spegelbilden ler stort tillbaka mot en. Gains baby, gains.

En dag när jag infann mej på gymmet hukandes över mina vrister såg jag till min förskräckelse mörka stubbar som ståndade(=stå ut, men mycket, åt alla håll, enormt mycket) ut från mina ben. Min första instinkt var att dra ner byxbenen så långt det bara gick. Men hejsan, förnuftet klockade in några sekunder efter paniken och redovisade pedagogiskt. -Du ska inte skämmas över dina benhår. Sagt och gjort knuffade jag iväg panik-Mian inom mej (inget ont menat mot de med namnet Mia) och tog tag i vikterna igen.

Spaning nummer tre är slutsatsen: kundservice suger. Efter en hetsk dag på jobbet har jag totalt tappat hoppet på mänskligheten och alla respekt mot min så kallade 'nästa' (kolla Bibeln för vidare förklaring). Jag visste att näthet existerade och att folk har mage att skriva dödshot hit och dit. Men att vara så stor i käften (säger alla så eller är det bara österbottningar..?) IRL trodde jag ingen vågade. Hah, så fel jag hade! Och inte är det de oförskämda 'dagens ungdomar' som häver ur sej grodor till höger och väster. Nej det är de som passerat 50års strecket som beter sej värst. Fy och skäms på er.

(Bild och redigering: Min Bellson)
Någon som har nummret till väderguden? Anyone? I såfall han ni ju skicka henom denna bild och be om något liknande. Alla dessa gråa moln dränker mej snart i alla kaffekoppar som försöker kompensera.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar