tisdag 26 maj 2015

Yoghurtbomber och andra bägar-över-rinnare.

Härregud! Varför har ingen sagt något!? Varför?! Här går jag omkring och tror att jag driver en rätt så pessimistisk blogg utan allt "guldklimpar-i-vardagen"-trams. Men nej, så var inte fallet. Här står över fem inlägg på raken med hyllningar och glädjebud(en kan ju säga sorgebud, så jag antar att glädjebud också är en thing) till höger och mest vänster.

Så här kommer nu en lista i "Fredrikas måndag suger"-anda. För alla er som också upplever måndags-deppen först på tisdagen. Måndags-krapulan med andra ord.

Yttepytteknyttesmå saker som kan göra en helvetisk dag snäppet värre. Dealbreakers, bägar-över-rinnare, tår- och snorframkallare.

1. USB-uttag. Varför har någon kommit på en sådan ondskefull sak som USB-portar. Att en ska behöva svänga på sladden minst två gånger innan den går in. Inga undantag, det krävs alltid två försök. Värsta tidpunkten för denna dealbreaker är vid läggdags. När John Blund redan hälsat på i någon timme, en har redan krupit in under täcket och den sedvanliga "Jess, ännu en dag avklarad utan smärre undergångar"-känslan är total, det är då telefonen irriterat ger ifrån sej ett pip. "Ladda mej, jag är hungrig!" Jamen jaha, laddaren ligger längst nere i väskan, bara att stiga upp och börja gräva. Väl tillbaka under täcket sträcker en sej till uttaget som är lite för långt borta för att en ska nå dit. Bara att stiga upp igen då. Som grädde på moset, verkar sladden passa varken uppåt, neråt, in eller ut.

2. Att glömma något, detta något skapar då ofta extra transport rundor. Ni vet, när man plockar med sej sina saker föratt flytta dem från punkt A till punkt B. Framme vid punkt B märker en att en glömt minst en sak och får gå tillbaka. Extra jobbigt blir det ju om dessa punkter befinner sej flera kilometer från varandra. Lathet och en tankspridd hjärna är i dethär fallet en väldigt dålig kombination. Att gå flera varv med matkassar skulle aldrig heller falla mej in. Allt på en gång eller tre yoghurtbomber på marken. Denhär utmaningen har slutat i allt för många yoghurtbomber, mjölkhav och plommontomats granater. Så mycket sorg på en så stor Prisma parkering.

3. Urinblåsan. Hej kära urinblåsa, varför är du så liten och effektiv? Finns det möjlighet att installera en timer med 24 timmars intervaller? Det skulle verkligen underlätta, tack. Nu vet jag inte om det är jag som har ovanlig låg "kissgräns" eller liten blåsa, men att springa till wc:n minst 10 gånger per dag kan vara påfrestande. Det största problemet är ju ändå timingen. Jag måste alltid kissa vid följande tillfällen: 1. På jobbet, i rusnings tid 2. Under kurra-gömma-lekar 3. På stan, när jag inte har 50 cent 4. I köer, speciellt i Olliskön eller en never-ending wckö 5. På bio, i den slutliga striden 6. Typ alltid, hela tiden, okej.

Så vad har vi nu lärt oss? Jo, att jag är en lat jävel. Att dessa ovanstående punkter är extrema i-landsproblem. Att de ändå kan resultera i förödande ugly cries, speciellt under hormonell obalans. Att det ibland är okej att klaga på obetydliga saker. Jag känner mej redan mycket gladare, inga av ovanstående situationer har ännu inträffat idag. Score!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar