söndag 22 mars 2015

En liten gnutta skryt.

Vad jag ska göra: åka till Hemavan.

Vad jag känner: Hallelujah, hallelujah, hallelujah *sjungs av en gospel- eller operakör, sådär som i filmer när någon hittar en guldgruva*

Vad jag tänker: Jag ska få stå på skidorna om tre dagar. Hur ska jag orka vänta ända tills dess? Är-vi-framme-snart?-syndromet flödar. Om två dagar kommer jag att få köpa svensk mat! Ja, Ica jag kommer, vänta på mej, din själsfrände är påväg! Om en dag kommer jag att sitta på världens tråkigaste båt, mindre woo-feelis. Fyra timmar av konstant stimulibrist. Till och med sugrör blir facinerade efter ett tag.

Vad jag borde göra: packa. Skidor, väska, lakan och mej själv. Allt är ännu utspritt i hela huset. Skidor där ute, sockar (ja, sockar är mitt favorit dialekt ord, jag kommer kämpa föratt få in det i SAOL, jag lovar) ligger i trappan, mjälen och lill-tån hänger i duchen. Packa, packa, packa.

Vad jag gör: sitter i soffan. Eller rättare sagt, jag maskar omkring i soffan med ben och armar huller om buller för att hitta den ultimata söndags-häng-positionen. Min tröja har vridit sej ett halvt varv runt min magen och datorn håller på att glida ur min famn, ergonomiskt nej, bekvämt ja.

Vad jag är: en exalterad kvinna. Varm kakao, snö i jackärmen, långa liftkörer. Here we come!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar