söndag 11 januari 2015

Den magiska kroppsvätskan.

Den mystiska superkraften som endast ca. 50% av jordens befolkning har/har haft till sin befogan. Denna obegripliga händelse som varit om diskuterad enda sedan begynnelsens tid.Det faktum att kroppen kan blöda ur ett specialdesignat hål i hela fem dygn.
I streck.
Non-stop.
Ett sant mirakel.

Bara dom utvalda får privilegiet att vara med i den här hemliga magiklubben.
"FUSK! Jag vill också vara med!" skulle den utlämnade gruppen ropa. Om vi skulle befinnas oss på en dagisgård klockan 13 på en tisdag. Vilket vi dock inte gör, synd.

Istället föratt skryta om denna superkraft (det är mensen jag pratar om nu, ifall jag glömt att nämna det. Förlåt. Jag är ju uppfostrad att inte tala om det så det här är något helt nytt för mej. Spännande.) har det på något märkligt vis blivit en skam att ens yttra ordet, MENS, och en får definitivt inte visa tecken på att en är mitt inne i slutspurten (eller ja, kanske slutFLÖDET) på denna menscykel. Äcklade småglin skulle evakuera deras häng utanför den allmänna toaletten om någon kom spatserande med en binda i handen, synligt! Då har jag en fråga till de stora mensföretagen som producerar dom dyra,kliande och obekväma mensuppfångarna. Varför är mensuppfångarna alltid så färgglatt förpackade när en ändå inte får visa dem till någonannan? Va? Kan ni svara på den frågan? Nej, jag tänkte väl det också, detta gör ju bortgömmandet bara ännu svårare.

På tal om mens, jag har ingen mens. Även fast jag är av det magiska "könet" och har de rätta "könsdelarna" som ska sätta igång denna cykel. Märkvärdigt, jag vet. Jag känner mej priviligerad. Ingen mens.
Ingen mensvärk.
Inget blod.
Ingen PMS.
Inga eksem runt underlivet.
Inga barn. Eller?

Jag har faktiskt haft några menscykler, dock alla under någonslags hormonbehandling. Så om någon läkare läser detta och vill reda ut mitt problem, RING MEJ! Eller Snapchatta, #moderndoctor. Som resultat av mitt omensighet har även jag hamnat i gruppen utan superkrafter. Det känns lite tråkigt, orättvist och ensamt. Jag möts allt som oftast av kommentarer som "Men Lina du har inte mens, så kom inte här och säg att du förstår att det kan vara jobbigt att ligga på glovet och gråta, massera magen OCH äta choklad på samma gång!" Till detta påstående har jag ett svar. Jag står upp för er, mensare, och säger inte "Sluta sura, ditt lilla mensbarn!", istället bjuder jag ut min vätedyna och lyssnar intresserat på alla medförande problem som ni får av denna heliga vätska. Varsågoda.

Tanken; Omensighet = icke barnhavande? slår mej alltid nu som då men slås bort av "Äh, jag går till läkaren senare, när jag har tid.", men den dagen kommer nog inte komma på ett bra tag. Därför är det tur att jag största delen av tiden inte oroar mej ett dugg över den icke existerande barnfabriken i min mage, stället njuter jag av mitt konstant goda humör, (För konsultation om detta stämmer, kontakta min pojkvän, jag befarar att svaret skulle vara "Hahaha, NEJ, ditt påstående är falskt.".) min friska mage och mitt eksemfria underliv.

5 kommentarer :

  1. Du skriver väldigt intressant ! Nu vill jag inte börja fråga om privat liv men har du flytningar ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Och som svar på din fråga kan jag säga att, ja det har jag! Mest hela tiden, mer än såna med "normal" menscykel tror jag. Även fast jag inte hittat någon info om vad som är normalt...

      Radera
  2. Shit Lina va du skriver intressant :D Å roligt å klokt å allt möjligt! Du sku borda skriv krönikor!
    Bra att du int grubblar ihjäl dig angående icke-existerande mensin, brukar finnas logiska förklaringar till allt. Hoppas att he löser sig! :)

    SvaraRadera
  3. Två kommentarer på en dag, shit I'm getting famous! Och tack ska du ha för dina fina komplimanger! Mensen ska väl också lösa sig, så länge som jag kan passar jag på att njuta av dess frånvaro XD

    SvaraRadera
  4. Två kommentarer på en dag, shit I'm getting famous! Och tack ska du ha för dina fina komplimanger! Mensen ska väl också lösa sig, så länge som jag kan passar jag på att njuta av dess frånvaro XD

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar